Na ruszający z miejsca samochód działa siła o wartości 3,6 kN w czasie 4 sekund :
a) ile wynosi przyspieszenie samochodu jeżeli jego masa wynosi 1200kg
b) oblicz zmianę pendu samochodu
c) -||- drogę przebytą przez ten samochód w czasie 4 sekund

2

Odpowiedzi

2010-02-15T21:01:53+01:00
F=3,6kN=3600N
t=4s
a)m=1200kg
a=?
F=m*a
F/m=a
3600/1200=3ms2

b)p=m*v
p=1200*12
p=14400

c)t=4s
v=s/t
v*t=s
3*4=12m
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:03:15+01:00
F=3,6kN=3600N
t=4s
m=1200kg
a)
F=m*a
a=F/m
a=3600N/1200kg=3 m/s2

b)
v0=0m/s
v4=3m/s2 * 4s =12m/s
p0=0
F=(p-p0)/t=p/t
p=F*t=3600N*4s=14400 kg* m/s2

c)
s=1/2at^2
s=1/2*(3m/s2)*(4s)^2
s=22m
2 5 2