1 zad Tata Zosi jest od niej 3 razy starszy, a Zosia jest od niego młodsza o 30 lat.Ile lat ma Zosia?

2 zad W teatrze jest 300 miejsc.Bilety na niektóre miejsca mają kosztować 25 zł, a na pozostałe miejsca - 15 zł.Dyrektor chce , aby przy pełnej sali wpływy z biletów wynosiły 5000zł. Na ile miejsc trzeba sprzedawać droższe bilety ?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T21:06:48+01:00
Zad.1
x- wiek Zosi
3x- wiek taty

x+ 30= 3x
x-3x= -30
-2x= -30 || : (-2)
x= 15
odp. Zosia ma 15 lat.

zad.2
x- ilość miejsc sprzedanych drożej
300-x- ilość miejsc sprzedanych taniej

25*x + 15(300-x) = 5000
25x +4500 - 15x = 5000
25x - 15x = 5000 - 4500
10x = 500 || : 10
x= 50
odp. Trzeba sprzedawać droższe bilety na 50 miejsc.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:09:13+01:00
Z-1
x - wiek taty
y - wiek Zosi

3y = x
x = y + 30

3y = x
3y = y + 30 / - y
2y = 30
y = 15

3y = x
x = 45

tata ma 45 lat a Zosia 15

z-2
x - ilość droższych miejsc
y - ilość tańszych miejsc

25x + 15y = 5000
x + y = 300 / * (-15)

25x + 15y = 5000
-15x - 15y = -4500

10x = 500
x = 50

50 + y = 300
y = 250
x = 50