Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:09:52+01:00
40,5cm:9=4,5cm
Pb=4,5cmx4,5cmx3=60,75cm²
Odp.: Pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa wynosi 60,75cm².

Liczę na naj!.:***
6 5 6
2010-02-15T21:13:36+01:00
Graniastosłup prawidłowy trójkątny ma w podstawie trójkąt równoboczny i 3 ściany boczne, czyli ma 3*3 = 9 krawędzi
zatem długość krawędzi 40,5cm:9 = 4,5cm (krawędzie są równe)
pole powierzchni bocznej to suma pól trzech ścian, które są
kwadratami o boku 4,5cm
pole ściany (4,5cm)² = 20,25cm²
pole boczne 3*20,25cm²=60,75cm²
Odp. Pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa
wynosi 60,75cm².
15 3 15
2010-02-15T21:17:30+01:00
40,5 : 9 = 4,5

a ( jedna krawędź ) - 4,5cm

Jeśli chodzi o powierzchnie całej figury to masz a jeśli nie to napisz :

4,5 * 4,5 = 20,25cm²
20,25cm² * 3 = 60,75 cm²
P = a * h : 2
4,5 : 2 = 2,25
2,25 * 4,5 : 2 = 10,125 : 2 = 5,0625cm²
5,0625cm² * 2 = 10,125cm²
60,75cm² + 10,125cm² = 70,875cm²
2 1 2