Gdy wiał silny wiatr halny, drzewo o wysokości 20m złamało się w ten sposób, że jego czubek dotknął ziemi w odległości 6m od pnia. Oblicz, na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane.

Dam naj pierwszemu, który to zrobi. Jeśli to komuś pomoże, to odpowiedź brzmi 9,1m od ziemi.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:12:42+01:00
X2 + 62 = (20x)2
x2 + 36 = 400 – 40x + x2
36 = 400 – 40 x
40x = 400 – 36
40x = 364
x = 9,1

Odp. Drzewo złamało się na wysokości 9,1 metra.

Proooszę :]
25 1 25
2010-02-15T21:17:22+01:00
20m- cała wysokosć
20-x= tyle ma ta część co została
6m-tyle lezy czubek na ziemi od reszty

(20-x)²+6²=x²

400-x²+36=x²
436=2x²/2
218=x²
x=√218
20-√218=9,1
11 2 11
2010-02-15T21:17:33+01:00
X - wysokość pozostałej części
20 - x - część , która się złamała i upadła 6 m od pnia
powstaje trójkąt prostokątny o ramionach 6 m , x m i przeciwprostokątnej
20 - x m
x² + 6² = (20 - x)²
x² + 36 = 400 - 40x + x²
x² - x² + 40x = 400 - 36
40x = 364
x = 364/40 = 9,1 m
8 3 8