Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T21:09:03+01:00
Adam Mickiewicz w II części ?Dziadów? połączył świat wierzeń ludowych z problematyką moralną. Problem winy i kary ujął w kategoriach pozaziemskich zgodnie z wierzeniami ludowymi. Nauki moralne mają charakter ponadczasowy. Wynika z nich, że pełne człowieczeństwo może osiągnąć tylko ten, kto poznał wszystkie przejawy życia, troszczył się o innych, szanował godność ludzką i uważał dobro człowieka za wartość najwyższą.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T21:17:25+01:00
Druga część Dziadów to utwór ponadczasowy, ponieważ jego przekaz jest ciągle aktualny. Dzieło to ukazuje różne postawy człowieka oraz konsekwencje jakie poniosą ludzie w życiu wiecznym za złe postępowanie. Mówi nam o drodze do stania się w pełni człowiekiem , którą jest doznanie cierpień, pomoc potrzebującym oraz odpowiedni stosunek do miłości w życiu doczesnym.
11 4 11