Suma długości krawędzi graniastosłupa prawidłowego trójkątnego jest równa 40,5 cm.
Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa, wiedząc, że wszystkie jego krawędzie mają równe długości.

Pliska jak mozecie rozwiążcie je jeszcze dziś.;D

3

Odpowiedzi

2010-02-15T21:16:03+01:00
40.5 :9 =4.5 długość jednej krawędzi graniastosłupa
9- ilość krawędzi w graniaqstosłupie
(4.5 x4.5) x3=20.25 x3= 60.75 pole powierzchni bocznej graniastosłupa
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:24:40+01:00
Wszystkich krawędzi jest 9 więc :
40,5 cm : 9 = 4,5 cm
Pole 3 ścian bocznych : (pole boczne)
a = 4,5 cm
3 x (a x a) = 3 x 4,5 cm x 4,5 cm = 60,75 cm²
Odp.: Pole boczne tego graniastosłupa wynosi 60,75 cm².
2010-02-15T22:33:13+01:00
9a=40,5|:9
a=4,5
Pb=3*4,5*4,5
Pb=60,75 cm²