Fałszywa jest koniunkcja
a)liczba √144 jest wymierna i √44 jest lczba dodatni.
b) liczba π jest niewymierna i π jest liczba mniejsza od 3.
c) liczba 1,(3) jest wymierna i 1,(3) jest jiczba wieksza od 1,33.
d) liczba 0 jest wymierna i jest najmniejsza liczba naturalna.
dziekuie

3

Odpowiedzi

2009-10-12T21:25:13+02:00
Fałszywa jest koniunkcja
a)liczba √144 jest wymierna i √44 jest lczba dodatni. (1)
b) liczba π jest niewymierna i π jest liczba mniejsza od 3. (1)∧(0)=(0)
c) liczba 1,(3) jest wymierna i 1,(3) jest jiczba wieksza od 1,33.(1)
d) liczba 0 jest wymierna i jest najmniejsza liczba naturalna.)(1)
odp.b)
2009-10-12T21:29:46+02:00
Koniunkcja ma wartośc logiczną 1 tylko,gdy oba zdania składowe są prawdziwe a] prawdziwa b] fałsz bo drugie zdanie jest fałszywe c} prawda bo jesli chodzi drugie zdanie to 1,3 w okresie to 1,333333333333....... a 1,33 to 1,33 tylko d} fałsz bo wprawdzie 0 jest liczba wymierna ale najmniejsza liczba naturalna jest 1 pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T21:34:19+02:00
Fałszywa jest koniunkcja
a)liczba √144 jest wymierna i √44 jest lczba dodatni.
1∧1 daje prawde czyli 1
b) liczba π jest niewymierna i π jest liczba mniejsza od 3.
1∧0 daje falsz czyli 0
c) liczba 1,(3) jest wymierna i 1,(3) jest jiczba wieksza od 1,33.
1∧1daje prawde czyli 1
d) liczba 0 jest wymierna i jest najmniejsza liczba naturalna
1∧1daje prawde czyli 1
czyli b falsz