Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:23:19+01:00
Dane:
m1=80g
cp1=5%
m2=20g
m=80g +20g=100g
szukane:
c 2=?
m1 *cp1 +m2=m *c2
80 * 5 +20=100 *cm
420=100 *cm /:100
cm=4,2 %
odp:stężenie otrzymanego roztworu jest równe 4,2 %.
2010-02-15T21:24:04+01:00
80g * 0,05 = 4
80g + 20g = 100g
4 : 100g * 100% = 4%

Ten z\roztwór będzie miał stężenie 4% :p

Peosze naj :d
2010-02-15T21:24:05+01:00
80g - 5%
100g- x
80x=500 I:80
x= 6,25%