Odpowiedzi

2010-02-15T21:37:47+01:00
2a=10 cm
a=5 cm
a√3=5√3cm

P'=1/2* 2a√3*a=1/2*10√3*5cm=25√3cm^2
Obw.=2aV3+2*10cm=2*5√3+20cm=10√3+10=10(√3+2)cm
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:42:55+01:00
X - bok trójkąta równoramiennego
y - podstawa trójkąta równoramiennego
h - wysokość trójkąta równoramiennego

Wysokość trójkąta i długość podstawy możemy wyliczyć korzystając z zależności w trójkącie o kątach 30°, 60°, 90°.

2a = x
x = 10cm
a = h
h = 5cm
2a√3 = y
y = 10√3cm

Obw. = 2(10cm) + 10√3cm = 20cm + 10√3cm = 10(2 + √3)cm

P = (y × h) ÷ 2
P = 2,5cm × 10√3cm
P = 25√3cm²
41 1 41