Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:20:23+01:00
W 100g wody rozpuszczono 4g wodorotlenku sodu. oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.

masa rozpuszczalnika = 100g
masa substancji = 4g
masa roztworu = 104g

stezenie proc. = 4g*100%/104g = 3,85%
2010-02-15T21:20:32+01:00
Ms=4g
m rozp.=100g
mr=100g+4g=104g

Cp=ms/mr*100%
Cp=4g/104g*100%
Cp≈3,85%
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T21:23:43+01:00
Ms= 4g
mw= 100g
mr= 100g + 4g= 104g

cp= ms÷ mr ×100%
cp= 4g ÷ 104g × 100%
cp= 3,85%
odp. Stężenie procentowe tego roztworu wynosi ok. 3,85%