Odpowiedzi

2009-10-12T21:27:26+02:00
Średnica=180cm
r=90cm
Ob =2πr = 2*22/7*90= ok 565.7

4*180=720cm

720>565.7
TAK
2009-10-12T21:28:01+02:00
L=2πr
l=2*3,14*90=565,2 cm
4*140cm=560cm
565,2>560

Odp Chłopcy nie zdołają objąć pnia tego drzewa.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T22:32:06+02:00
Każdy z czterech chłopcównma rozpiętość ramion równą 140 cm. Czy zdołają objąć pień drzewa o średnicy 180 cm?
1 chłopiec-140 cm
4 chłopców-4*140=560 cm

d=180 cm
obw =Πd
obw =Π180≈3,14*180
obw =565,2 cm

Zabraknie 5,2 cm