Odpowiedzi

2010-02-15T21:30:11+01:00
L. masowa=24u
l. atomowa=12u

Mg - magnez
2010-02-15T21:30:34+01:00
Liczba atomowa = liczba protonów = 12
Liczba masowa= liczba protonów + liczba neutronów= 12+12=24

24
X = x=Mg
12

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:45:39+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Atom zawiera 12 protonó, 12 neutronów i 12 elektronów. Określ liczbę atomową i masową. Podaj za pomocą symboli zapis tego atomu.
24
...Mg
12
1 5 1