Odpowiedzi

2010-02-15T21:33:42+01:00
K² L⁸ M¹
liczba atomowa: 11
liczba protonów: 11
liczba elektronów :11
ładunek jądra +11
liczba elektronów walencyjnych: 1
liczba powłok elektronowych: 3
pierwiastkiem tym jest sód
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:35:05+01:00
K L M - mówi nam, że mamy 3 powłoki
Liczba elektronów to suma elektronów na powłokach, czyli 2+8+1=11
Liczba protonów=liczba elektronów czyli 11
Liczba atomowa = liczbie protonów czyli 11
Ładunek jądra +11

Liczba elektronów walencyjnych = 1 (liczba elektronów na ostatniej powłoce)


TYM ATOMEM JEST SÓD- Na
1 4 1
2010-02-15T21:35:58+01:00
Atomowa 11
elektronów 11
ładunek +11
walencyjny 1
powłok 3
jest to sód
1 5 1