Oprocentowanie roczne kredytu w pewnym banku wynosi 22%. Na jaką kwotę zaciągnął kredyt pan Darek , jeśli po roku spłacił wraz z odsetkami kwotę 10 370 zł?

A.8500 zł B. 8800 zł C. 8000 zł

z obliczeniami chciałbym odp. oczywiście.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:35:35+01:00
122% - 10370zł
100% - x

x=100%*10370zł/122%
x=8500zł
Odp.A
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T21:36:33+01:00
10 370 ------- 122%
x-------------- 100 %
x= 100 ×10370 ÷ 122
x= 8500 zł
odp. A
2010-02-15T21:37:06+01:00
122% to 10370
100% to x

100*10370: 122 =8500


odp A