Proszę o pilną pomoc;) Moze byc chociaz kilka rozwiazan nie musi byc wszystko ;) Chociaz za najlepsza odpowiedz dam naj ;)
Jesli ktos ma ksiazke to proszę o Biologia "Swiat Biologi 1" do nowej podstawy programowej zadanie 3 i 4 str 41- 42 ;) dla tych co nie maja :
3/41
a)Podaj nazwę strefy korzenia , w której:
- woda i sole mineralne pobierane sa najintensywniej ...........
- nastepuje wzrost korzenia uwarunkowany wydluzaniem sie komorek..........
- powstaje korzenie , ktore dodatkowow stabilizuja korzenie w podlozu....
-nastepuje wzrost korzenia uwarunkowany intensywnymi podzialami komórek...............
b) wymien strefy korzenia w kolejnosci ich wystepowania , rozpoczynajac od tej, ktora jesr okryta czapeczka.................................

Z gory dzieki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T22:13:35+01:00
A)
- strefa włośnikowa
- strefa wydłużania
- korzenie boczne
- stożek wzrostu

b) czapeczka>stożek wzrostu>strefa wydłużania>strefa włośnikowa >strefa korzeni bocznych

b) jest na pewno dobrze, a) raczej też ale na 100% nie jestem pewna... tylko na 90% :D
2010-02-15T22:48:40+01:00
A)
-włośniki
-
-okolnica (perycykl)
-czapeczka
b)
skórka, kora pierwotna(miękisz), śródskórnia(endoderma), okolnica, drewno, łyko