Odpowiedzi

2009-10-12T21:42:29+02:00
"nasycony roztwór tej soli ma stężenie 30%. " Oznacz to, że w 70g rozpuszczalnika rozpuszczono 30g soli, więc

(substancja) ---- rozpuszczalnik
30g --------- 70g
x --------- 100g

x=30×100÷70≈ 43 [g/100g wody]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T21:43:27+02:00
Jeśli stężenie procentowe wynosi 30% to znaczy, że w 70g wody rozpuszczono 30g substancji (m wody - 100g - 30g = 70g)
Reszta w załączniku.