Odpowiedzi

2010-02-15T21:55:34+01:00
Powierzchnia calego płotu to 5*2=10 m kw
Andrzej pomalował
1/5 * 10 = 2 m kw
Przemek
1/4*10 = 2,5 m kw
razem pomalowali
2+2,5 = 4,5 m kw
czyli dla Jacka zosatło
10 - 4,5 = 5,5 m kw
2010-02-15T21:57:56+01:00
1/5 = 4/20
1/4 = 5/20

1 - 9/20 = 11/20 - tyle pomalował Jacek
11/20 = 5,5/10

odp. Pomalował 5,5 m² płotu


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T21:59:00+01:00
5mx2m=10m kwadratowych całkowitej powierzchni płotu
Andrzej pomalował 1/5, czyli 10:5=2m kwadratowe
Przemek 1/4, czyli 10:4= 2,5 metrów kwadratowych
Razem pomalowali 2m kwadratowe + 2,5 metra kwadratowego = 4,5 metra kwadratowego płotu

Jacek pomalował 10m-4,5m=5,5 metra kwadratowego ^^
Można też za pomocą ułamku
1/4 i 1/5 sprowadzimy do wspólnego mianownika,czyli
5/20 i 4/20
Razem pomalowali 9/20 płotu, więc Jacek pomalował 11/20 płotu, a w dziesiętnym to będzie 0,55