Za dobrą odp. dam naj ;]]


Zad.1
Pani Jagoda zużyła cały cukier, który miała w domu do ugotowania 12l kompotu truskawkowego. Na 1 l kompotu przypadało 20 dag cukru. Ile cukru przypadłoby na 1l kompotu, gdyby Pani Jagoda chciała ugotować 15 l kompotu?

Zad.2
W przepisach na ciasto kruche ilość potrzebnej mąki podaję się w gramach "na szklanki". Czy 300 g mąki to tyle samo co 2 szklanki mąki ? Zakładamy, że szklanka ma pojemność 250 ml, a 1 cm³ mąki waży około 0,6g.

Proszę o szybkie odp. ;]

3

Odpowiedzi

2010-02-15T22:19:16+01:00
Zad 1
proporcja
12l - x
1l - 20 dkg
12 × 20 : 1 = 240 : 1 = 240 dkg
12l - 240 dkg = 2,40 kg
15l = 20 dkg × 15 = 3 kg
gdyby pani Jagoda chciala ugotować 15 l kompotu zuzyłaby 3 kg cukru

zad 2
250 ml = 250 cm³
250 × 2 = 500 ml
500ml × 0,6 = 30 g
300g = 2 szklanki mąki

300g mąki to to samo co 2 szklanki mąki.
3 5 3
2010-02-15T22:19:35+01:00
Zad.1
Pani Jagoda zużyła cały cukier, który miała w domu do ugotowania 12l kompotu truskawkowego. Na 1l kompotu przypadało 20 dag cukru. Ile cukru przypadłoby na 1l kompotu, gdyby Pani Jagoda chciała ugotować 15 l kompotu?

skoro na 1 litr przypada 20 dag to zużyła 12*20 = 240 dag cukru

gdyby miala tyle samo cukru użyc do 15 litrow to byłoby:
15 --- 240
1 ---- x

x = 240/15 = 16 dag na 1l



Zad.2
W przepisach na ciasto kruche ilość potrzebnej mąki podaję się w gramach "na szklanki". Czy 300 g mąki to tyle samo co 2 szklanki mąki ? Zakładamy, że szklanka ma pojemność 250 ml, a 1 cm³ mąki waży około 0,6g.

1 cm³ = 1 ml
zatem 250 ml = 250 cm³

więc w szklance mieści się 250 * 0,6 = 150 g

więc w 2 szklankach 2*150 = 300g odp - TAK :-)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T22:20:21+01:00
Podejrzewam ze w 1 zadaniupowinno byc ze na 1 l przypada 20 dag. wiec z ta dana rozwiaze to zadanie.

12*20dag=240dag
240 dag:15=16 dag

2.
250 ml=0,25 l= 0,25 dm³* (10 cm)³=250 cm³
250 cm³*0,6g=150g

2*150g=300 g
odp. tyle samo
2 5 2