Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T22:11:40+01:00
Przyczyny wewnętrzne: - kryzys władzy cesarskiej (zabójstwa cesarzy i częste zmiany, wojny domowe o władzę) - kryzys gospodarczy - ustały podboje, brakowało niewolników, upadek rzemiosła i miast, brak ochotników do armii rzymskiej.
2010-02-15T22:15:56+01:00
Tych przyczyn jest sporo wiec wymieniam najwazniejsze:
- podzielenie cesarstwa na dwie czesci: zachodnia i wschodnia
-brak sily roboczej,przenoszenie sie ludnosci z ewsi do miast
- upadek niewolnictwa
-brak ziemi pod uprawy
-rozprzestrzenianie sie chrzescijanstwaktore doprowadzilo do upadku autorytetu wladzy cesarskiej
-liczne zmiany na tronie cesarskim i uzurpacje
-najazdy plemion barbarzynskich
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T22:20:17+01:00
Przyczyny upadku Cesarstwa:
-Kryzys Polityczny:
-zbyt duża rozległośc terytorium , zbyt długie linie graniczne utrudniały skuteczną obrone
-problem następstwa tronu ; nie określono jasnych zasad następstwa
-liczne wojny domowe
-Uzurpacja ; bezprawne przejęcie władzy państwowej , przywłaszczenie sobie cudzych praw
-Kryzys Gospodarczy
-wojny zniszczyły wiele miast , domów , pól oraz handel i rzemiosło
-zbyt wysokie podatki zbierane przez armię
-brak niewolników (nie było ludzi do prac)
-koniec wojen zdobywczych i zaborczych
-koszty towarów wzrosły
-Poganie walczyli z chrześcijanami przez religie
-konflikty między sąsiadami
-mniej znaczny spór z Persją o ziemie Azji
-Wiele szkód wyrządzili barbarzyńcy dla których Rzym był łatwym celem.
1 4 1