Odpowiedzi

2010-02-15T22:38:48+01:00
W pierwszym działaniu wynik jest 98u.
w drugim wynosi 62u
w zawartości procentowej tlenu w kwasie siarkowym VI jest ≈(w przybliżeniu) 65%
w zawartości procentowej tlenu w kwasie węglowym jest ≈(w przybliżeniu) 77%

w kwasie węglowym znajduje się więcej tlenu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T23:01:53+01:00
Masa H2SO4 to 98u, z czego 64u to tlen.
Masa H2CO3 to 62u, z czego 48u to tlen.

(64/98)*100%=65,31%
(48/62)*100%=77,42%

Odp: Kwas weglowy ma wiekszy procentowy udzial tlenu.