Odpowiedzi

2010-02-15T22:41:31+01:00
Wystarczy skorzystac ze wzoru:
m1*x+m2*y
Dziwisz sie pewnie, dlaczego usunalem procenty. Z prostego powodu - wygoda.
Wynik wyjdzie w ulamkach dziesietnych, ktore az tak trudne do zamiany na procenty nie sa.
m1=10
m2=11
x=?
y=1-x
10x+11-11x = 10,81
-x+11 = 10,81
-x = -0,19
x = 0,19
Zatem udzial procentowy izotopu o 5 neutronach to 19%, a o 6 neutronach(100%-19%) 81%.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T00:43:28+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A1=Z+5neutronów=5+5=10
A2=Z+6neutronów=5+6=11
m at.=10,81u

Korzystam ze wzoru na średnią masę atomową:
m at.=A1*%1+A2*%2+../100%
10,81=10x+11(100-x)/100
1081=10x+1100-11x
x=19
x=19% ¹⁰Br
100-19 = 81% ¹¹Br
1 5 1