Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T22:56:18+01:00
1.Układ oddechowy, zespół narządów umożliwiających organizmowi oddychanie
2.rozrodczy-rozmnazania, chyba wiadomo
3.miesniowy, (duzo tego jest, wikipedie polecam)
4.pokarmowy, (dostarcza pokarm do komorek)
5.krwionosny, (krew rozprowadza tlen do komorek)
6.wydalniczy, ( usuwa niepotrzebne zwiazki z org)
7.nerwowy -u organizmów wielokomórkowych jest to wyspecjalizowany zbiór komórek charakteryzujących się zdolnością do generowania specyficznych sygnałów, jakie mogą zostać przekazane innym komórkom nerwowym, bądź komórkom mięśniowym lub gruczołom i jakie mogą wywołać u odbiorcy określone zmiany.

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T23:16:13+01:00
-układ oddechowy-wymiana gazowa
-układ pokarmowy- dostarczanie komórkom substancji niezbędnych do wzrostu i rozwoju(tj. cukry,białka,tłuszcze),a także ich przetwarzaniu ze związków złożonych na związki o prostej budowie
-układ rozrodczy- wydawanie potomstwa,a tym samym podtrzymanie ciągłości gatunku
-układ mięśniowy-poruszanie,ruch narządów wewnętrznych
-układ wydalniczy-usuwanie zbędnych produktów przemiany materii(głównie związków azotowych)
-układ krwionośny-transport tlenu i dwutlenku węgla,transport substancji odżywczych i zbędnych do miejsc zapotrzebowania lub narządów wydalania,termoregulacja( rozprowadzanie ciepła,ochrona przed jego utratą lub nadmiarem),odpornościowa(białe krwinki to podstawowe komórki w walce z drobnoustrojami)
-Układ nerwowy-kontrola nad wszystkimi wyżej wymienionymi układami,odbieranie i przewodzenie impulsów nerwowych ze środowiska zewnętrznego i wewnętrznego organizmu,od niego zależy prawidłowa praca wszystkich narządów i układów
2 4 2