Podczas jazdy samochodem pan Antoni zużył 3,5 litra benzyny, co równało się
jednej szóstej benzyny znajdującej się w zbiorniku paliwa. Podczas drugiej jazdy
zużył 0,2 benzyny, która pozostała po pierwszej jeździe. Podczas trzeciej jazdy
zużył połowę tego, co jeszcze zostało. Ile litrów paliwa zostało w zbiorniku po
trzech jazdach?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T21:44:47+02:00
X - benzyna znajdująca się w zbiorniku paliwa. [w litrach]
x = ?

I jazda samochodwm:
16 z x = 3,5
x = 21
pozostało: x = 21 - 3,5 = 17,5

II jazda samochodwm:
0,2 z 17,5 = 0,2 · 17,5 = 3,5
pozostało: x = 17,5 - 3,5 = 14

III jazda samochodem:
0,5 z 14 = 7
pozostało: x = 14 - 7 = 7

W zbiorniku pozostało 7 litrów paliwa.
3 5 3
2009-10-12T21:54:10+02:00
Jazda nr 1

3,5l=1/6 całości

ile benzyny było na początku:
3,5l - 1/6
x - 6/6 W baku było 21 litrów benzyny
x=21

Jazda nr 2

3,5l - 1/6
x - 5/6 Podczas 2 jazdy również zużył 3,5l bnzyny
x=17,5l
a więc
0,2*17,5=3,5

Jazda nr 3
21-3,5(pierwsza jazda)-3,5(druga jazda)=14
Podczas 3 jazdy zużył 7l benzyny
a więc połowa z 14 to 7

Odp: W zbiorniku zostało 7l benzyny