Odpowiedzi

2010-02-16T08:37:00+01:00
Tg 300=h/8 cm
3/3=h/8 cm
3h=83 cm
h=(83 cm)/3

Pc=2∏r2+2∏rh=2∏r (r+h) V=∏r2h
Pc=2∏(4c m)2+2∏4cm*(83 cm)/3 V=∏(4 cm)2*(83 cm)/3
Pc=32∏ cm2+(64∏3 cm2)/3 V=(128∏3)/3 cm3
Pc=32∏(1+(23)/3) cm2
ten dziwny znaczek to pierwiastek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T08:43:45+01:00
W walcu przekątna przekroju osiowego tworzy z tworzącą kąt α= 30°.
Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość tej bryły, jeżeli promień podstawy wynosi 4cm.

Obliczamy długość tworzącej z cotangensa 30°
ctg30°=b/a
√3=b/8
b=8√3 cm

Pole podstaw
Pp=2(πr²)
Pp=2(3,14*16)=32π=100,48 cm²
Pole powierzchni bocznej
Ppb=2πr*h gdzie h to tworząca
Ppb=64√3π=348,07 cm²
Pole powierzchni całkowitej
Pc=Pp+Ppb
Pc=100,48+348,07=448,55 cm²

Objętość
V=πr²*h
V=16π*8√3
V=128√3π
V=696,15 cm³