Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T08:57:55+01:00
Pierwszy kąt - a
drugi kąt to a+50
trzeci kąt to a+100

w sumie musi być 180 stopni

więc działanie: a + (a+50) + (a+100) = 180
3a + 150 = 180 /-150
3a = 30 /:3
a = 10

zatem rozwiązanie:
pierwszy kąt - a = 10
drugi kąt to a+50 = 60
trzeci kąt to a+100 = 110
Łącznie 180 stopni
2010-02-16T08:59:43+01:00
A-kąt przy wierzchołku A (najmniejszy)
b=a+50⁰-kąt przy wierzchołku B (większy od a o 50⁰)
c=a+50⁰+50⁰-kąt przy wierzchołku C (większy od b o kolejne 50⁰)
a+b+c=180⁰
a+(a+50⁰)+(a+50⁰+50⁰)=180⁰
3a+150⁰=180⁰
3a=180⁰-150⁰
3a=30⁰
a=10⁰
b=10⁰+50⁰=60⁰
c=10⁰+50⁰+50⁰=110⁰
2010-02-16T09:02:41+01:00
Kąt przy wierzchołku A - α
kąt przy wierzchołku B - α + 50stopni
kąt przy wierzchołku C - α + 50 + 50 stopni = α + 100 stopni

Suma kątów w trójkącie = 180 stopni
α + α + 50 + α + 100 = 180
3α = 30
α = 10 -----> kąt przy wierzchołku A
10 + 50 = 60 ------> kąt przy wierzchołku B
10 + 100 = 110 ------->kąt przy wierzchołku C