Odpowiedzi

2010-02-16T09:44:47+01:00
Zgodnie z prawem powszechnego ciążenia mamy:
F = G * M * m / r², gdzie G jest stałą grawitacji, M i m oznaczają masy ciał a r odległość między środkami ich mas.
Jeśli F₁ = 16 * F₂, to
G*M*m/r₁²=16*G*M*m/r₂², stąd
r₂²=16*r₁²
r₂=4*r₁,
zatem aby siła zmalała 16-krotnie potrzeba by odległość między środkami ciał wzrosła czterokrotnie. Wobec tego ciało musi wznieść się na wysokość równą trzykrotnemu promieniowi Ziemi, czyli około 19000km.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T09:59:57+01:00
Witam
dane:Q2 = Q1/16
szukane:r=nR, h

Na powierzchni Ziemi czyli w odl. R od środka Ziemi Q1 = GMm/R^2
W odległości n*R OD ŚRODKA ZIEMI Q2 = GMm/[nR]^2

Q1/Q2 = [GMm/R^2]:{GMm/[nR]^2}
16 = [n*R]^2
n*R = 4 = r
r = 4R czyli w odl. 4 promieni Ziemi od środka Ziemi
h = r - R = 4R - R = 3R w odl. 3 promieni Ziemi od jej powierzchni

...................pozdrawiam
5 2 5