Zad1 Klasa 1c liczy 30 osób.Dziewczęta stanowią 2/5 klasy.Ile dziewcząt jest w klase 1c.


zad 2 Odwrotnością liczby -1 1/2 jest":

zad3 5% godziny to

zad4
powierzcgnia 1,2 hektara to:

zad5
Uzupełnij
a) Z trzech odcinków o długości 4cm, 3cm,......... można zbudować trójkąt
b) Miary kątów pewnego trójkąta wynoszą :25stopni,64stopnie,......
zad6
O ile obniżono cene swetra. przed obniżką kosztował 60zł a po obniżce kosztuje 48zł

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T10:14:30+01:00
Zad1 Klasa 1c liczy 30 osób.Dziewczęta stanowią 2/5 klasy.Ile dziewcząt jest w klase 1c.

30*2/5=60/5=12

zad 2 Odwrotnością liczby -1 1/2 jest":

-1 1/2=-3/2
odwrotność to -2/3

zad3
5% godziny to
godz to 60min
60*5%=60*5/100=300/100=3min

zad4
powierzchnia 1,2 hektara to:
1 hektar=10000m²
1,2hektara=1,2*10000=12000m²
zad5
Uzupełnij
a) Z trzech odcinków o długości 4cm, 3cm, 5cm można zbudować trójkąt
4²+3²=c²
16+9=c²
c²=25
c=5


b) Miary kątów pewnego trójkąta wynoszą :25stopni,64stopnie,91 stopni
w trójkącie suma kątów =180 stopni
180-25-64=91

zad6
O ile obniżono cene swetra. przed obniżką kosztował 60zł a po obniżce kosztuje 48zł
60zł to 100%
48zł to x

x=48*100%/60
x=80%

100%-80%=20% tyle obniżono cenę swetra
1 5 1
2010-02-16T10:18:03+01:00
Zad1 Klasa 1c liczy 30 osób.Dziewczęta stanowią 2/5 klasy.Ile dziewcząt jest w klase 1c.

2/5 = 0,4
0,4 × 30 = 12
jest 12 dziewcząt

zad 2 Odwrotnością liczby -1 1/2 jest":
-1 1/2 = - 3/2
odwrotność do -3/2 to - 2/3

zad3 5% godziny to
1 godz = 60 min
5% = 0, 05
0,05 × 60 = 3
5% godziny to 3 minuty.


zad4
powierzcgnia 1,2 hektara to:
1,2 ha = 120 a
1,2 ha = 12000 m²

a) Z trzech odcinków o długości 4cm, 3cm, 5cm można zbudować trójkąt
b) Miary kątów pewnego trójkąta wynoszą :25stopni,64stopnie, 91 stopni.

zad6
O ile obniżono cene swetra. przed obniżką kosztował 60zł a po obniżce kosztuje 48zł

60 - 60x = 48
-60x = 48 - 60
-60 x = - 12 | :(-60)
x = 12:60
x = 0,2

0,2 = 20 %
20% × 60 = 12 zł
Cenę swetra obniżono o 12 zł.