Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt? Odpowiedź uzasadnij. A=4,8cm b=12,3cm c=17i1/7 cm .

zad2 oblicz obwód trójkąta równobocznego wiedząc że promień okręgu opisanego na tym trójkącie wynosi 8 cm

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T10:54:26+01:00
A=4,8cm
b=12,3cm
c=17i1/7 cm

a+b>c

4.8+12.3=17.1
17.1 > 17 i 1/7
Odp:Można zbudować trójkąt.
2010-02-16T11:38:31+01:00
Zad2 oblicz obwód trójkąta równobocznego wiedząc że promień okręgu opisanego na tym trójkącie wynosi 8 cm
r=8cm
rozwiązanie:
r=1/3h
8=1/3h /*3
24=h
h=a√3/a
24=a√3/2 /*2
48=a√3 /÷√3
48/√3=a
a=16√3
więc obwód wynosi
16√3*3=48√3