Odpowiedzi

2010-02-16T11:12:00+01:00
A) 4*(0,5)²+6*(-⅔)²=4*0,25+6*4/6=1+24/6=1+4=5
b) (½)²+(0,8) :(⁴₅)=1/4+8/10:4/5=1/4+8/10*5/4=1/4+40/40=1/4+1=1 i 1/4
c) ⅔+[(-⅓)²]:⅓=2/3+1/9:1/3=2/3+1/9*3/1=2/3+3/9=6/9+3/9=9/9=1
d) (4*³₂ ₂ - ²₅ ²) :2,2=4*9/4-4/25:22/10=36/4—4/25*10/22=9-40/550=9-4/55=8 i 41/55
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T12:00:49+01:00
1. Źle!! 6*(-⅔)²=6*4/9=24/9=2⅔
2⅔ + 1=3⅔ a nie 5 -hańba
2.Ok.
3.Ok.
4. Nie wiem co oznacza ten śmieszny zapis, ale jeśli potęgę to i tak jest źle, bo rozwiązujący olał sobie w jednym miejscu nawias -hańba! Mi wyszedł zupełnie inny wynik, ale ze względu na wątpliwy zapis nie będę go umieszczał. Napisz jeszcze raz ten przykład, ale w jakiś zrozumiały sposób.