1. Wzór
P= (a*V):(r^2*1/n)



jak zmienia się wartość P jeżeli:
a. n wzrośnie 3 razy
b. v wzrośnie 3 razy
c. r zmaleje3 razy
d. r zmaleje 3 razy a n wzrośnie półtora razy

Prosze o pomoc, bo juz wymiekam!
(miedzy nawiasami powinna byc kreska ułamkowa, wted bardziej widać zaleznosci..podobno ;))

2

Odpowiedzi

2009-10-12T22:06:04+02:00
P= (a*V):(r^2*1/n)
przeksztace wzor
P=(a * V * n):r²
gdy n wzrośnie 3 razy
P=(a * V *3 n):r²
to pole tez 3 razy

gdy v wzrośnie 3 razy
P=(a *3 V * n):r²
to pole tez 3 razy

gdy r zmaleje3 razy
P=(a * V * n):(1/3r)²=P=9(a * V * n):r²
to pole wzrosnie 9 razy

r zmaleje 3 razy a n wzrośnie półtora razy
P=(a * V * 3/2n):(1/3r)²=(a * V * 3/2n):1/9r²=9(a * V * 3/2n):r²=
=27/2(a * V * n):r²
to pole wzrosnie 27/2 razy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T22:06:23+02:00
1. Wzór
P= (a*V)/(r²*1/n)
taki wzór będzie lepszy do obliczeń

P= (na*V)/r²

jak zmienia się wartość P jeżeli:
a. n wzrośnie 3 razy
to P też wzrośnie 3 razy
b. v wzrośnie 3 razy
to P też wzrośnie 3 razy
c. r zmaleje3 razy
to P wzrośnie 9 razy ( zauważ, że r jest do kwadratu i w mianowniku)
d. r zmaleje 3 razy a n wzrośnie półtora razy
to P wzrośnie 9 razy ale jednocześnie wzrośnie półtora razy, czyli ostatecznie wzrośnie 13,5 razy


1 5 1