Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T21:59:51+02:00
Ogon ryby waży 140 dekagramów, głowa waży tyle, ile ogon i pół tułowia, a tułów
tyle, ile głowa i ogon. Ile kilogramów waży ryba?




Ukryj rozwiązanie

x - głowa ryby
y - tułów ryby
z - ogon ryby

z = 140 dag = 1,4 kg
x = z + 0,5y
y = x + z

x = 1,4 kg + 0,5(x + 1,4 kg)
x = 1,4 kg + 0,5x + 0,7 kg
0,5x = 2,1 kg
x = 4,2 kg

y = 1,4 kg + 4,2 kg = 5,6 kg
x + y + z = 4,2 kg + 5,6 kg + 1,4 kg = 11,2 kg
Ryba waży 11,2 kg.
7 3 7
2009-10-12T22:05:07+02:00
X - waga ogona
y - waga głowy
z - waga tułowia
x=1,4kg
y=x+½z
z=y+x
y=x+½y+½x
½y=3x/2
y=3x=4,2kg
z=4,2kg+1,4kg=5,6kg
x+y+z=11.2kg
4 2 4
2009-10-12T22:27:11+02:00
Dane:
ogon=140 dag
głowa=140dag+1/2*x
tułów=140+1/2*x+140
R=ogon+głowa+tułów
R=140+140+1/2*x+140+1/2*x+140
Musisz obliczyc `x` i liczbę podstawic do wyżej podanego równania.I wyjdzie ci wynik
1 1 1