Wymień gatunki chronione, które można spotkać w twoim regionie:
a) rośliny
b)zwierzęta

wymienić tak ok. 10 rodzajów z każdego.

to jest zesz.ćw. ,,Przyroda 6" lekcja22. (Jak chronimy przyrodę w Polsce?) zad.3

Ja mieszkam na podkarpaciu, w Rzeszowie

16 punktów+naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T11:34:00+01:00
A)goździk kosmaty,naparstnica wielokwiatowa, kruszczyk szerokolistny , goryczka orzęsiona, lulecznica kraińska ,śnieżyczka przebiśnieg, widłak gwiaździsty, skrzyp olbrzymi, paprotka zwyczajna pokrzyk wilcza jagoda
b)traszka karpacka, bocian czarny, orlik krzykliwy, puchacz, żołna, wilk, wydra , ryś,chrząszcz jelonek rogacz,paź żeglarz

też jestem z Podkarpacia xD
11 4 11
2010-02-16T11:42:52+01:00
A) bluszcz pospolity, podkolan biały, lilia złotogłów, barwinek pospolity, wawrzynek wilczełyko,skrzyp olbrzymi, kopytnik pospolity,Dereń jadalny, Barwinek pospolity, gnieźnik leśny, powojnik prosty

b)ptaki: puchacza, zimorodka, bociana czarnego, remiza, goździk piaskowy i pyszny, kruszczyk szerokolistny,Ryś, wilk, łasica, gronostaj, wydra
7 3 7