Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T13:36:12+01:00
A)
107% -> 64,20zł
100% -> x zł

107x = 6420 | /107
x = 60

100% -> 60 zł

22% z 60 = 0,22*60= 13,2
60+13,2= 73,20 [zł]
Odp: Gdyby podatek VAT był równy 22%, towar kosztowałby 73,20 zł.
b)
73,2 - 64,2 = 9 [zł]
9/73 *100% =(w przybliżeniu) 12,3%
Odp. Cena wzrosła o około 12,3%
2010-02-16T13:50:05+01:00
A)
64,20zł - 107% x(zł)=(64,20zł*100%)/107%
xzł - 100% x=6420/107
x=60zł 7% z 60 zł =4,20 zł
60zł - cena bez żadnego watu

100% - 60 zł
22% - x zł
z zł = (22%*60 zł)/100%
x = 13,20zł
60zł=13,20zł=73,20zł
Odp; 73,20zł -------> cena z 22% podatkiem vat-u
b)

100% - 64,20zł
x% - 73,20%
x= (73,20 zł * 100%)/ 64,20
x=11,4% -----------------------------> to jest odpowiedz

* mnożenie
/ dzielenie
1 5 1