Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T13:08:18+01:00
1. Gruczoły wapienne neutralizują kwasy organiczne zawarte w pokarmie ( w glebie) , występują w przełyku skąposzczetów.

2. Dżdżownica ma wydłużony kształt ciała, śluz pokrywający nabłonek, szczecinki, przekrój poprzeczny przez segment ciała, mięśnie i naczynia krwionośne brzuszne. Te cechy umożliwiają jej życie w glebie.

pzdr ; *
7 4 7
2010-02-16T13:10:08+01:00
1gruczoły wapienne neutralizują wapń występujący w pokarmie.
2. Drążenie korytarzyków i poruszanie się w szczelinach gleby dzięki wydłużonemu kształtowi ciała i przodu w kształcie klina
Nabłonek pokrywający ciało wydziela śluz ułatwiający poruszanie się w glebie, chroniący zwierzę przed nadmierną utratą wody i uszkodzeniami mechanicznymi;
1 5 1