1karina i basia maja lacznie 35lat.basia jest o 5 lat starsza od podwojonego wieku kariny.po ile lat maja dziewczeta.
2obwod prostokata wynosi 13 dm .długosc jednego z bokow jest o 2 dm wieksza od podwojonej dlugosci drugiego boku.oblicz pole tego prostokata w skali 2:1.
3.trzy najdłuzsze rzeki polski to wisła odra i warta .tylko jedna z nich -odra czesciowo(13,1%)plynie poza granicami polski.oblicz długośc kazdej rzeki wiedzac ze odra jest o 193km krotsza od wisły i o 46km dłuzsza od warty.suma wszystkich trzech rzek na terenie polski jest rowna 2597km.



sorra ze tyle zadan ale oddalam wszystkie punkty a te zadanka sa mi potrzebne na jutro... prosze poprubujcie
chodzi o takie z dane analiza zad rozwiazanie i odp... plis pomocy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T13:34:59+01:00
1
karina x
basia y

x+y=35
2x=y-5

x=35-y
70-2y=y-5

x=35-y
75=3y

x=35-y
y=25

x=10 - karina
y=25 - basia

2

a,b= boki prostokata

b=2a+2dm

obwód =2a+2b
2a+2(2a+2)=13dm
2a+4a+4=13dm
6a=13-4
6a=9
a=9:6
a=1,5dm

b=2a+2dm=2×1,5dm+2dm=3+2=5dm

spr. 2a+2b=3+10=13dm


skala 2:1 oznacza, że masz boki powiekszyć 2 razy, czyli
x=2×1,5dm=3dm
y=2×5dm=10dm

pole=xy=3×10=30dm²

2010-02-16T13:43:46+01:00
Zadanie 1 .
Karina + Basia =35lat
2Karina = basia - 5
Szukane:
Karina : x
Basia : y
Rozwiązanie:
{x+y=35
{2x=y-5

{x+y=35
{2x+5=y

{x+2x+5=35
{2x+5=y

{3x=10
{2x+5=y

{x=10
{20+5=y

{x=10 - karina
{y=25 - basia

Odpowiedź :Karina ma 10 lat , a Basia 25 .

zadanie 2 .
Dane :
a,b= boki prostokata

b=2a+2dm
Rozwiązanie :

obwód =2a+2b
2a+2(2a+2)=13dm
2a+4a+4=13dm
6a=13-4
6a=9
a=9:6
a=1,5dm

b=2a+2dm=2×1,5dm+2dm=3+2=5dm

spr. 2a+2b=3+10=13dm


skala 2:1 oznacza, że masz boki powiekszyć 2 razy, czyli
x=2×1,5dm=3dm
y=2×5dm=10dm

pole=xy=3×10=30dm²
Odp: Pole tego prostokąta w skali 2:1 wynosi 30 dm2

Zadanie 3.
To ostatnie zostało ...
Musiałabym pomyśleć .
Daj mi 10 min .

Pozdrawiam ^^

Mam nadzieję że pomogłam
xD .! ^^