Odpowiedzi

2010-02-16T14:12:55+01:00
A) objętość : 5*9*3=135 cm(sześciennych)
pole powierzchni : P trójkąta=1/2*5*3=7,5 cm(kwadratowych)
P prostokata= 9*3=27cm(kwadratowych)
P podstawy= 9*5=45 cm(kwadratowych)
P całego graniastosłupa= 7,5 cm(kwadratowych) + 27cm(kwadratowych) + 45cm(kwadratowych)=79,5cm(kwadratowych)


b) objętość : 11*10*4=440 cm (szesciennych)
Pole powierzchni : pole trapezu =(11+5)*4/2=64/2=32cm(kwadratowych)
pole prostokata= 10*4=40cm(kwadratowych)
pole podstawy= 10*11= 110cm(kwadratowych)
pole calego graniastosłupa= 32cm(kwadratowych) + 40cm(kwadratowych) + 110cm(kwadratowych)=182cm(kwadratowych)
2010-02-16T14:14:50+01:00
A)
objętość - V
a-5
b-3
H-9
V=Pp*H
Pp=1/2*5*3
Pp=7,5
V=7,5*9
V=67,5 j3 (jednostek sześciennych)

P=2Pp+Pb
Pp=7,5

a2+b2=c2
25+9=c2
c2=34|/pierwiastek
c=pierwiastek z 34

Pb=aH+bH+cH=45+27+9 pierwiastkow z 34=81 pierwiastkow z 34
P=2*7,5+81 pierwiastkow z 34=15 + 81 pierwiastkow z 34

b)
a-11
b-5
h=4
H=10

V=Pp*H
Pp=1/2*(11+5)*4
Pp=32

V=32*10=320


P=2Pp+Pb

Pp=32
11-5=6
x2+h2=r2
36+24=r2
r2=60| /pierwiatesk
r= pierwiastek z 60
r=2 pierwiastki z 15

Pb=aH+hH+bH+rH=110+40+50+(2 pierwiastki z 15)*10=200+20 pierwiastkow z 15
P=2Pp+Pb=264+20 pierwiastkow z 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T14:41:39+01:00