1. Jakie warunki trzeba spełnić by móc przystąpić do Komunii Św.? (skuteczność sakramentu)
2. Ile trwa i jakie ma znaczenie post Eucharystyczny?
3. Jaka jest właściwa postawa w czasie przyjmowania Komunii Św? Wymień postawy w kościele.
4. Dlaczego komunię św. pod 2 postaciami można przyjmować tylko w wyjątkowych sytuacjach?


Bardzo proszę o pomoc ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T14:13:18+01:00
1. trzeba byc w stanie łaski uświęcającej (bez grzechu)
i godzinę po posiłku.
2. post trwa 40 dni od środy popielcowej do niedzieli palmowej.
Post powinien wyrażac skruchę i nawrócenie, celem postu jest osłabienie władzy, jaką mają nad nami namiętności, przede wszystkim pożądanie, łakomstwo, przywiązanie do własnego ja.
3. komunię św przyjmujemy w skupieniu, klęcząc bądz stojąc (róznie to jest przyjete w różnych kościołach) często ludzie przyjmując komunię krzyżuja ręce na piersiach,skrzyżowane dłonie (lewa spoczywająca na prawej) są znakiem Męki Zbawiciela i Ofiary złożonej za zbawienie człowieka.
4.gdzieś czytałam, że aby przyjąc komunie pod dwiema postaciami potrzebna jest dodatkowa katecheza.
2 4 2
2010-02-16T15:40:22+01:00
1. Aby przyjąć Komunię św trzeba być w stanie łaski uświęcającej i wierzyć w otrzymanie łaski
2. Post eucharystyczny trwa jedną godzinę, głównym sensem postu jest doświadczenie pragnienia przyjęcia Komunii św i jej oczekiwania
3. - postawa półleżąca, właściwa dla osób chorych
- postawa klęcząca (adoracyjna) dominowała w średniowieczu, wyraża uniżenie przed Bogiem
- postawa stojąca (procesyjna) wyraża prawdę, że Eucharystia jest pokarmem w drodze do wieczności
Ze względów praktycznych najczęściej spotyka się postawę stojącą.
4. Ze względów praktycznych- aby uniknąć rozlania Krwi Pańskiej, poza tym nauka Kościoła głosi, że cały Chrystus jest obecny pod postacią chleba
2 4 2