Szer = 3,5 m
Dł = 4,2 m

Ile m² wykładziny trzeba kupić, aby pokryć całą powierzchnię podłogi w pokoju.?
Ile metrów taśmy podłogowej należy kupić, aby położyć ją wzdłuż ścian pokoju pomijając drzwi szerokości 80 cm. ?

3

Odpowiedzi

2010-02-16T14:08:36+01:00
Trzeba kupić 14,7m wykładziny a taśmy podłogowej 14,6.
2 3 2
2010-02-16T14:09:27+01:00
Wykładzina:
liczymy pole podlogi;
3.5 x 4.2 = 14.7 m kwadratowych

drzwi 80 cm = 0.8m

żeby obliczyc taśme liczymy obwód podłogi;
4.2 x 2 +3.5 x 2 = 15.4 m

15.4m - 0.8m = 14.6 m. tasmy potrzeba 14.4 metra.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T14:09:41+01:00
P = 3,5 * 4,2 = 14,7 m2
Trzeba kupic 15m2 wykładziny
O = 2 * (3,5+4,2) = 15,4m
15,4m - 0,8m = 14,6m
Odp : Należy kupic 15m2 wykładziny( dokłądnie 14,7m2) i 14,6m taśmy podłogowej
1 5 1