Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T14:26:22+01:00
X - I liczba
y - II liczba
x = y +125
5( x -y) = x + y

x = y + 125
5x -5y -x -y = 0

x = y +125
5(y + 125) -5y - (y +125) -y = 0

x = y + 125
5y +625 -5y -y -125 - y = 0

x = y +125
-2y + 500 = 0

x = y + 125
-2y = -500

x = y + 125
y = 250

x = 250 + 125 = 375
y = 250

x = 375
y = 250
54 4 54
dziękuję, bardzo przejrzyście rozpisane zadanko ;)
2010-02-16T14:30:25+01:00
X+y=5(x-y)
x-125=y

x+y=5x-5y
x-y=125

x-5x+y+5y=0
x-y=125

-4x+6y=0
x-y=125|*6

-4x+6y=0
6x-6y=750

2x=750|:2
x=375

x-125=y
x=375

375-125=y
x=375

y=250
x=375



23 3 23