Odpowiedzi

2009-10-12T22:28:36+02:00
Dwa borsuki ważą tyle,co trzy lisy,a dwa lisy ważą o5kg więcej od jednego borsuka.Ile waży borsuk?
2b=3l→→b=1,5l
2l=5+b
2l=5+1,5l
0,5l=5
l=10 kg
b=1,5*10=15 kg
Borsuk waży 15 kg, a lis - 10 kg

13 2 13
2009-10-12T22:28:49+02:00
X-waga borsuka
y-waga lisa

2x=3y
2y=x+5


x=3/2y
2y=3/2y+5

x=3/2y
1/2y=5

x=3/2y
y=10

x=3/2*10=15
y=10

Borsukm wazy15kg a lis 10kg
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T22:33:34+02:00
B- waga borsuka
l- waga lisa

2b=3l
2l= b + 5 kg

2b=3l //÷2
b= 1,5 l

2l= b+ 5 kg - podstawiasz pod "b" 1,5 l (wynik z poprzedniego równania

2l= 1,5l + 5 kg | -1,5l od obu stron
2l - 1,5l = 0,5 kg
0,5 l = 5 kg /×2
l = 10 kg - Lis waży 10 kilogramów
------------------------------------------------------------
2b = 3l - podstawiasz wagę lisa, która została obliczona
2b = 30 kg //÷2
b= 15 kg - rozwiązanie

Sprawdzenie:

2*15 kg = 3*10 kg
30 kg = 30kg

2*10 kg = 15 kg + 5kg
20kg = 20kg

Odpowiedź: Borsuk waży 15 kg



27 3 27