Dam naj PILNE PROSZĘ POMOŻESZ?

zadanie1
Trójkąt o bokach długości 3cm,5cm,7cm powiększono w skali 6 ,a następnie pomniejszono w skali 1/3 .Jakie są wymiary trzeciego trójkąta?Jaka jest skala podobieństwa pierwszego trójkąta do trzeciego trójkąta?Ile wynosi stosunek pola trójkąta do pola trzeciego trójkąta ?

obliczenia i odpowiedzi.


zadanie2
.Dany jest trójkąta o wymiarach a=8cm,b=12cm,c=16cm
Oblicz obwód trójkąta podobnego w skali
a)5
b)1/8


zadanie3.
Dla każdej pary figur podobnych wyznaczcie stosunek ich pól i porównajce go ze skalą podobieństwa tych figur.


Jest narysowane jedno duże koło i jedno mniejsze
duże koło ma promień 2cm a koło mniejsze ma 1cm .

zadanie4.
Narysuj trójkąt podobny do trójkąta ABC w skali k=3,a nastepnie przekształć otrzymany trójkąt w symetrii osiowej względem prostej.Czy narysowane trójkąty są podobne do trójkąta ABC? Odpowiedz uzasadnij.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T14:31:38+01:00
Zad 1)
Rozwiązanie:
k=6
3×6=18cm
5×6=30cm
7×6=42cm
Wymiary2Δ to 18,30 i 42
k=⅓
18×⅓=6cm
30×⅓=10cm
42×⅓=14cm
Wymiary 3Δ to 6, 10, 14
6÷2=3
Skala podobieństwa1trójkąta do 3 trójkąta wynosi 2.
P=½×a×h
P=½×5×3=7cm²
P=½×10×6=30cm²
7do 30
Odp: Stosunek pola trójkąta do pola trzeciego trójkąta wynosi 7 do 30


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T14:34:43+01:00
Zadanie1 .
k=6
3×6=18cm
5×6=30cm
7×6=42cm
Wymiary drugiego trójkąta to 18,30 i 42
k=⅓
18×⅓=6cm
30×⅓=10cm
42×⅓=14cm
Wymiary trzeciego trójkąta to 6, 10, 14
6÷2=3
Skala podobieństwa pierwszego trójkąta do trzeciego trójkąta wynosi 2.
P=½×a×h
P=½×5×3=7cm²
P=½×10×6=30cm²
7do 30
Stosunek wynosi 7 do 30


Zadanie 2 .
Obwód danego trójkąta jest równy 8+ 12+ 16 = 36 . Aby otrzymać obwód figury podobnej, trzeba ten obwód pomnożyć przez skalę podobieństwa.

Liczymy: 36*5 = 180 . Tak samo z 1/8
36 * 1/8 =4,5
Zadanie 3 .

Nie wiem tego 3 ?
Siwa magia ,
Musiałabym zobaczyć rysunek . ;(
Zadanie 4 .
Raczej tak , gdyż mają podobne (równe ) ramiona .
Ale nie wiem czy dobrze ;(

Pozdrawiam xD ;))