Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T22:48:42+02:00
Trzy pracownice -Anna, Barbara i Cecylia -podzieliły wynagrodzenie za pracę w stosunku odpowiednio 9 : 7: 4. Jaki procent wynagrodzenia otrzymała każda z pań?
9 : 7: 4 razem 20 części
czyli Anna- otrzymała 9 z 20 części ,
Barbara --- 7 z 20,
a Cecylia - 4 z 20
9/20*100%=900/20=45%
7/20*100%=700/20=35%
4/20*100%=400/20=20%
Zatem Anna otrzymała 45%, Barbara 35%, a Cecylia 20%
19 4 19
2009-10-12T22:51:48+02:00
X- jedn. podziału
9x+7x+4x = 20x - na tyle równych części podzielono wynagrodzenie

Anna dostała 9 części- 9x
barbara dostala 7 części - 7x
Cecylia dostała 4 części- 4x

20x - 100%
1x- 5%

9 /20* 100% = 45% - Anna
7/20* 100% = 35% - barbara
4/20* 100% = 20% - cecylia

Odp. Anna dostała 45% wynagrodzenia, basia 35%, a cecylia 20%
12 3 12
2009-10-12T22:52:30+02:00
9:7:4 = razem 9+7+4 = 20 części
a zatem 20 części wynagrodzenia to 100%
układamy proporcję by wyliczyć procentową ilość:
Anna
20części - 100%
9 części - x%
-------------------------------
x = 9 × 100 / 20 = 45%

Potem kolejnej
Barbara
20 części - 100%
7 części - x%
---------------------------------
x = 7 × 100 / 20 = 35%

a ostatnia Cecylia to pozostałość ze 100% czyli :
100% - [45%+35%] = 100% - 80% = 20% wynagrodzenia
Anna = 45%
Barbara = 35%
Cecylia = 20% :]

Pozdrawiam, Artur
13 4 13