Znajdź Podmiot i Orzeczenie w zdaniach:
1.Wielu naukowców głowiło się nad ulepszeniem pojazdu.
2.Pierwszy rower z ramą i łańcuchem został skonstruowany przez Georges'a.
3.Pierwsze wyścigi torowe zostały zorganizowane w Paryżu w XIX wieku.
4.Pierwszy Tour de France miał sześć etapów.
5.Juzana pod koniec XIX wieku.
Dziękuje!! ;******* Proszę o szybką odp.! ;)) Daje naj! ;pp

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T14:55:18+01:00
Podmioty:
1.naukowców
2.rower
3.wyścigi
4.tour de france

Orzeczenia:
1.głowiło się
2.został skonstruowany
3.zostały zorganizowane
4.miał
5. To jest zdanie?
2010-02-16T14:56:56+01:00

1.naukowców(podmiot) głowiło się(orzeczenie)
2.rower-podmiot został skonstruowany-orzeczenie
3. wyścigi-podmiot zostały zorganizowane-orzeczenie
4.Tour de France-podmiot miał-orzeczenie
5.Juzana pod koniec XIX wieku. <--- to chyba nie pełne zdanie(wyślij mi wiadomości całe to podam ci orzeczenie)
Juzana-podmiot