Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T14:57:33+01:00
Dane
a - krótszy bok
2a - dłuższy bok
szukane:
Obw=?
Rozwiązanie:
a²+(2a)²=5²
a²+4a²=25
5a²=25
a²=5
a=√5
Obw=2√5+4√5=6√5
Odp:Obwód tego prostokąta wynosi 6√5.
2010-02-16T15:00:04+01:00
A²+(2a)²=5²
a²+4a²=25
5a²=25
a²=5
a=√5
L=2√5+4√5=6√5
2010-02-16T15:01:48+01:00
Nie mogę dodać załącznika :(
x do kwadratu+(2x)do kwadratu=5do kwadratu
xdo kwadratu+ 4 xdo kwadratu= 25
5 xdo kwadratu=25 I: 5
xdo kwadratu=5 I √
x=√5

Obw= 2*a+2*b
Obw= 2* √5 + 2* (2√5)= 6√5