Przykłady miłości w literaturze (nazwa i autor dzieła)

miłość partnerska
miłość do przeciwnej płci
miłość przyjacielska
miłość do ojczyzny
miłość do Boga
miłość do zwierząt
miłość materialna
miłość do siebie samego
miłość platoniczna
miłość fizyczna
miłość patologiczna

2

Odpowiedzi

2010-02-16T15:14:54+01:00
Miłość partnerska -
,,Zmierzch'' - Stephanie Mayer , Romeo i Julia - Wiliam Sheakspeare

Miłość do przeciwnej płci - coś podobnego jak powyżej i możesz dodać np. ,,Ogniem i Mieczem''

Miłość przyjacielska - ,,Ania z Zielonego Wzgórza'' - przyjaźń Ani Shirley i Diany Barry , autorstwa Lucy Maud Montgomery

Miłość do ojczyzny - Juliusz Słowacki, ,,Hymn'' (Smutno mi, Boże),
Stefan Żeromski - ,,Syzyfowe prace''

Miłość do Boga - np. Biblia, przecież to też literatura, Jan Kochanowski - ,, Czego chcesz od nas, Panie''

Miłość do zwierząt - ,,Doktor Dolittle i jego zwierzęta'' - Hugh Lofting

Miłość materialna - ,,Second Life'' - Tomasz Topa, tu jest miłość materialna; ,,miłość'' do pieniędzy

Miłość do siebie samego - ,,Dziady cz.II'' , fragment Zosi,
która cierpiała w czyśćcu za to, że za życia nie widziała nikogo poza sobą , poza tym można dodać jeszcze ,,Zosia Samosia'' :)

Miłość platoniczna - czyli sztuczna, to np. hmm.. "Znów ta miłość" - Doris Lessing, fragment kiedy to bohaterka opowiada o swoich platonicznych miłościach

4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T15:44:40+01:00
Miłość partnerska - "Romeo i Julia" Williama Szekspira

miłość do przeciwnej płci - ,,Ogniem i Mieczem'' Henryka Sienkiewicza

miłość przyjacielska - "Mały Książę" Antoine'a de Saint-Exupéry'ego

miłość do ojczyzny - "Latarnik" Henryka Sienkiewicza

miłość do Boga - „Legenda o Świętym Aleksym''

miłość do zwierząt - "Powiedz, gdzie cię boli" NICK TROUTEM

miłość materialna - "Dom pod fioletowa latarnia" Restrepo Laura

miłość do siebie samego - "Udane życie w miłości do samego siebie" Josefa Kirschnera

miłość platoniczna - "10 x miłość" Hanna Bakuła, Izabela Filipiak, Manuela Gretkowska

miłość fizyczna - "Dziennik nimfomanki" Valérie Tasso

miłość patologiczna - "Toksyczna miłość" Pia Mellody
2 3 2