Odpowiedzi

2009-10-12T23:24:20+02:00
Wzór na wysokosc w trójkacie równobocznym = a pierw,z 3/2 wysokosc +2=bok wiec apierw.z 3 dzielone przez 21 +2=a aby zlikwidowac mianownik pomnoz razy 2 i masz a pierw.z 3+4=2a na lewa strone przenies a czyli masz apierw.z 3-2a=-4 wyciagnik a przed nawias i ci wyjdzie a{pierw.z 3-2}=-4 aby miec a podziel obie strony równania przez nawias i masz ze a= w liczniku -4 a w mianowniku pierw. z 3 -2 usun niewymiernosc z mianownika czuli dół i góre pomnóz przez pierw. z 3 +2 w liczniku bedzie -4pierw.z 3-8 a w mianowniku 3-4 i dalej w liczniku wyciagnij przed nawias -4 a w nawiasie ci zostanie pierw.z 3+2 a w mianowniku bedzie -1 minusy sie skrócą i wynik = 4{pierw.z 3+2} czyli odpowiedz A pozdrawiam tłumaczyłam jak sie tylko dało
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T23:33:20+02:00
Wysokość trójkąta równobocznego jest o 2 krótsza od boku tego trójkąta. Bok trójkąta jest równy:
h=a√3/2=a-2
a√3/2-a=-2
a-a√3/2=2
a(1-√3/2)=2
a=2/(1-√3/2)
a=2(1+√3/2)/(1-3/4)
a=2(1+√3/2)/(1/4)
a=2(1+√3/2)*4
a=4(2+√3)
czyli odp.A
A. 4(2+√3)
B. 4(2-√3)
C. 4(2+√3) / 7
D. 4(2-√3) / 7
11 3 11