Odpowiedzi

2010-02-16T15:20:44+01:00
Twierdzenie pitagorasa
a kwadrat + b kwadrat = c kwadrat

100+400 = c kwadrat
c kwadrat = 500
czyli
c = pierwiastek kwadratowy z 500 czyli w przyblizeniu 22,36 cm będzie miał bok
16 2 16
2010-02-16T15:21:48+01:00
To zad można zrobic twierdzeniem pitagoras

a²+b²=c²
100 + 400 = c² / :√
√500=10√5
c=10√5
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T15:22:01+01:00
Korzystamy z tw. Pitagorasa
I) a = 10cm
b= 20cm
c² = a² + b² = (10cm)² + (20cm)² = 100cm² + 400cm² = 500cm²
c =√(500cm²)=√(100*5cm²) = 10√5cm
II)
a= 10cm
c = 20cm
c² = a² + b², b² = c² - a² = (20cm)² - (10cm)²= 400cm² - 100cm²=
300cm²
b= √(300cm²)=√(100*3cm²) = 10√3cm
Odp. Są dwie możliwości, gdy mamy przeciwprostokątną 10√5cm,
lub przyprostokątną 10√3cm.
27 4 27