9. Najdłuższą rzeką w Azji jest Jangcy - ma ona 6300 km. Najdłuższa rzeka Europy to Wołga, która jest krótsza od Jangcy aż o 2769 km. Z kolei Nil, będący najdłuższą rzeką Afryki, jest o 371 km. dłuższy od Jangcy. Natomiast Amazonka, która jest najdłuższą rzeką Ameryki Południowej, jest o 2906 km. dłuższa od Wołgi. Wyznacz długości wszystkich rzek i wypisz je od najkrótszej do najdłuższej.
Proszę o podanie także działań. ;) Proszę o szybką odpowiedź, wyznaczę najlepszą! ;p.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T15:21:35+01:00
Jangcy 6300km
Wołga 6300 -2769km= 3531km
Nil 6300 +371=6671km
Amazonka 3531+2906km=6437km

1.Nil
2.Amazonka
3.Jangcy
4.Nil
2010-02-16T15:25:30+01:00
@UP Klasyfikacja miała być od najkrótszej, do najdłuższej!

-------------------------------
Jangcy (Azja): 6300 km
-------------------------------
Wołga (Europa) - 3531 km
6300 - 2769 = 3531 km
-------------------------------
Nil (Afryka) - 6671 km
6300 + 371 = 6671
-------------------------------
Amazonka (Ameryka Południowa) - 6437 km
3531 + 2906 = 6437
-------------------------------

Klasyfikacja (Rosnąca):
Wołga (Europa), Jangcy (Azja), Amazonka (Ameryka Południowa), Nil (Afryka).
4 4 4
2010-02-16T15:27:06+01:00
Jangcy- 6300 km
Wogła- krótsza od Jangcy o 2769 km.
6300 km
- 2769 km
------------------
2531 km
Wogła ma 2531 km.
Nil- o 371 km dłuższy od Jangcy
6300 km
+ 371 km
------------
6671 km
Nil ma 6671 km.
Amazonka- 2906 km dłuższa od Wogły
2531 km
+2906 km
---------------
5437 km
Amazonka ma 5437 km
Od najkrótszej do najdłuższej:
Wogła- 2531 km
Amazonka- 5437 km
Jangcy- 6300 km
Nil- 6671 km
----------------------------
Proszę bardzo ;*
Mam nadzieję że pomogłam.
3 5 3