Odpowiedzi

2009-10-12T23:38:34+02:00
80g + 20g = 100g

5% * 80g = 4g

4g/100g* 100% = 4%

Stężenie tego roztworu wynosi 4%


Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T23:38:42+02:00
Do 80g solanki o stężeniu 5% dolano 20g wody. oblicz stężenie otrzymanego roztworu. zapisz oblicznia
Ms=5%z80g=0,05*80=4 g - sól
MH2O=80-4=76 g - woda
dolano 20 g
czyli MH2O=96 g, Mr=MH2O+Ms=100 g
Cp=Ms/MR*100%
Cp=4/100 *100%
Cp=4%
2009-10-13T00:43:09+02:00