Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T15:44:40+01:00
100km-7l
jechał 80km/h
4g 15m * 80km
przejechał 340km
100km-7l
340km-około 24 litry
Odp:Nie wystarczy 20 litrów paliwa.
2010-02-16T15:49:25+01:00
V - prędkość
s - droga
t - czas

v = 80 km/h
t = 4h 15min = 4 1/4h

v = s/t | *t
v*t = s
s = vt

s = 80 * 4 1/4
s = 80 * 17/4
s = 340 [km]

spalanie samochody: 7l / 100km

7l = 100km
x = 340km

x= (7l * 340km) / 100km = 23.8 l

Samochód Pana Tomasza jadąc za średnią prędkością 80 km/h w czasie 4 h i 15 min spali 23.8 litra benzyny, więc 20 l benzyny nie starczy na tą trasy.